
Gelukkig, gezond en lang leven is een stevige uitdaging en komt nog niet zo veel voor. Uit onderzoek blijkt dat op sommige plekken in de wereld, de zogenaamde Blue Zones, dit wel het geval is. Blue Zones zijn plekken waar gemeenschappen erin slagen om geluk, goede gezondheid en vitaal oud worden iedere dag waar te maken. Ze kennen een hoog percentage honderdjarigen. Mensen eten en drinken gezond, bewegen natuurlijk, vinden een goede balans tussen werk en ontspanning, hebben een doel om voor te leven, voelen zich thuis in hun leefomgeving, staan dichtbij naasten en horen bij een productieve gemeenschap.
De ambitie van Blue Zone Brabant is om geluk en gezondheid te laten groeien in een leef-, woon- en werkomgeving. Dit doen ze door effectieve samenwerkingsverbanden te bouwen, nieuwe verbindingen te maken en gedragsverandering in de richting van geluk en gezondheid te stimuleren, waarbij ze gebruik maken van de inspiratie en ervaringen van Blue Zones.
Wij hebben voor hun aanwezigheid op de Dutch Design Week de identiteit van het Blue Zone project mogen ontwerpen. De grootste behoefte was een beeldmerk dat toekomstbestendig zou zijn en waarmee ze even vooruit kunnen. Daarnaast hebben we een Engelse en Nederlandse flyer ontworpen die uitgedeeld werd aan geïnteresseerden. Om meer aandacht te vestigen op de diverse locaties op de Dutch Design Week, hebben we vlaggen, roll-up banners, badges en een PowerPoint template mogen ontwerpen. De deadline was krap maar alle items zijn op de avond voor de deadline bij de klant geleverd.
Wil jij ook geluk en gezondheid duurzaam laten groeien?
Bekijk de website van Blue Zone Brabant.
